Гацелюк
Ольга Миколаївна,
вчитель
початкових класів
вищої
кваліфікаційної категорії, старший
учитель
Оситнязької
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Методичні
рекомендації
щодо
науково-методичного забезпечення
впровадження Державного стандарту
початкової загальної освіти
Ми
живемо і працюємо у дуже відповідальний
момент розвитку
освіти
нашої держави.
Від того, як зміняться всі учасники
навчально-виховного процесу, залежить
сучасне та майбутнє української освіти.
Впровадження Стандарту – це довгострокове
завдання.
Таким
чином,
ми розуміємо, що в даний період
значно підвищується роль методичної
служби в широкому розумінні.
Саме
на
ній лежить відповідальність за
науково-методичне забезпечення
навчально-виховного процесу та
випереджальне зростання кваліфікаційного
рівня педагогічних кадрів, які мають
стати рушійною силою у формуванні
інтелектуального та культурного
потенціалу держави в умовах впровадження
Державного стандарту.
Досягнення
позитивних результатів за означеним
напрямом можливе за умов єдності
навчальної,
організаційно-інформаційної,
науково-методичної складових освітнього
середовища та координації спільних дій
освітян різних рівнів.
Програма
впровадження Державного стандарту
початкової загальної освіти в навчальних
закладах Кіровоградського
району
націлена на реалізацію пріоритетних
завдань:
-
Інформаційне та методичне забезпечення впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти у практику роботи вчителів;
-
Систематизацію роботи усіх ланок методичної служби щодо впровадження нових навчальних програм у 1-4 класах;
-
Реалізацію нових підходів до здійснення цільової орієнтації процесу навчання, змісту і методики викладання;
-
Підвищення професійного рівня вчителів початкових класів, вдосконалення методики роботи в початкових класах за новими навчальними програмами.
Надзвичайно
важливе завдання методичних служб –
допомогти педагогам зорієнтуватися в
змінах Державного стандарту. Поступове
впровадження нового Державного стандарту
слід розглядати як важливий компонент
змістової основи змін із питань
оптимізації моделей методичних служб,
вирішення проблеми якісного
науково-методичного та психологічного
супроводу роботи з педагогічними
кадрами, удосконалення діяльності з
урахуванням регіональних особливостей.
Необхідно
наголосити на тому, що у 2015-2016 навчальному
році за новим Державним стандартом
розпочнуть працювати 4-ті класи.
Міністерством освіти і науки України
прийнято низку документів, спрямованих
на модернізацію змісту початкової
освіти, зокрема внесено зміни до
навчальних програм 4-х класів.
На
підставі вищезазначеного рекомендуємо
керівникам методичних об’єднань
шкіл району:
-
Спрямувати науково-методичну роботу в школах на вирішення таких завдань:
-
забезпечення науково-методичного супроводу і прогнозування професійного розвитку педагогічних, управлінських, методичних кадрів ;
-
підвищення якості інформаційно-організаційних і науково-методичних послуг, створення інформаційно-навчального середовища системи освіти ;
-
розроблення і впровадження інноваційних педагогічних технологій у практику роботи навчальних закладів, науково-методичний супровід дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності;
-
аналіз, вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду.
-
Продовжити роботу щодо науково-методичного забезпечення реалізації змісту нових Державних стандартів, нових програм. З метою підвищення рівня професійної компетентності вчителів, звернути увагу на:
-
розробку моделей неперервної інформаційної освіти для педагогічних працівників;
-
розробку та впровадження системи
мотиваційного управління інноваційною
діяльністю педагогів на основі їх
об'єктивних можливостей, рівня професійної
та методичної компетентності;
-
використання освітніх та соціальних
порталів;
-
сприяння створенню шкільних комп'ютерних
локальних мереж;
-
проведення спеціальних тренінгів із педагогами та батьками учнів щодо проблем наступності навчання;
-
надання методичної допомоги вчителям з питань викладання предметів за новими програмами.
-
У системі науково-методичної роботи звернути увагу на стимулювання педагогів до експериментально-дослідної діяльності.
-
Відстежувати ефективність системи неперервного підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
-
Включити до планів роботи проведення засідань методичних об’єднань, майстер-класів, практичних семінарів, он-лайн тренінгів для вчителів із залученням кращих фахівців та передбачити опрацювання таких питань:
-
Нові акценти в навчальних програмах.
-
Компетентнісний підхід як чинник модернізації змісту освіти.
-
Компетенції і компетентність у змісті шкільної освіти.
-
Шляхи формування предметних та ключових компетентностей учнів.
-
Підвищення якості й ефективності уроку на основі впровадження інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання.
-
Диференціація й індивідуалізація навчання в сучасній школі.
-
Психолого-педагогічний супровід викладання навчальних предметів.
-
Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
-
Психолого-педагогічні умови навчання учнів в умовах упровадження нового Державного стандарту.
-
Активізація пізнавальної діяльності учнів через дослідницьку діяльність.
-
Інформувати через засоби масової інформації, веб-сторінки відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад про шляхи впровадження Державного стандарту.
-
Організувати роботу творчих груп з метою розробки методичних рекомендацій «Особливості роботи у 4-х класах».
-
Організувати інформування батьків з питання особливостей впровадження нових Державних стандартів освіти, нових програм та підручників.
No comments:
Post a Comment