Ми за здоровий спосіб життя

Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоровя.
 Вибір продуктів харчування.
Переваги натуральних продуктів.
 Негативний вплив смажених страв
Мета. Поглибити знання учнів про вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоровя; довести перевагу натуральних продуктів; розповісти про негативний вплив на здоровя смажених страв; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоровя; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоровя їжі.
Зміст виховної години
1. Вправа «Мозковий штурм»
- Від чого залежить здоровя людини?
Можливі відповіді: від спадковості, стану навколишнього середовища, способу життя людини, медичного обслуговування, правильного повноцінного харчування.
2. Розповідь учителя
- Щоб бути здоровим, потрібно правильно харчуватися. Дехто вважає, що не має значення, де, що і як зїсти, аби не бути голодним. Минає певний час, і така людина починає відчувати нездужання.
            Правильний режим харчування передбачає відповідну кількість і якість продуктів, які має спожити людина, достатній уміст у них необхідних поживних речовин, раціональний розподіл їжі протягом дня, відповідну черговість страв і сприятливі умови для їх споживання.
            Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності, відновлюється лише за рахунок їжі, тому вона має бути поживною, з достатньою кількістю білків, жирів, вуглеводів, вітамінів.

3. Робота за таблицею «Складові їжі»
·        Білки – основний будівельний матеріал організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.
·        Жири – відновлюють витрати теплової енергії. Вони витрачаються на зігрівання організму.
·        Вуглеводи – витрачаються на роботу мязів.
·        Вітаміни – речовини, необхідні для життя людини, її росту та розвитку. Особливо необхідні вітаміни для дитячого організму. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. До організму вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, у яких продуктах є необхідні вітаміни.
Крім того, людині потрібні мікроелементи – натрій, фосфор, залізо, кальцій, калій, йод тощо.
Отже, щоб  наш організм щоденно одержував з їжею все необхідне, потрібно знати, як правильно скласти меню. Потреба організму в поживних речовинах і вітамінах залежить від пори року. Узимку організм витрачає багато тепла, тому доцільно вживати жирнішу їжу, влітку – легкі страви із сезонних продуктів. Навесні, коли свіжих овочів і фруктів обмаль, слід використовувати консервовані та морожені продукти, соки, варення. Найлегше – восени, коли природа дарує нам багато овочів, фруктів, які містять необхідні вітаміни й мінеральні речовини.
4. Інсценування «Ми – корисні для людини»
Виходять діти, на головах у них – шапочки з назвами вітамінів.
У с і (хором)
Добрий день!
Впізнали нас?
Ми -  вітаміни,
Дуже корисні для людини.
В і т а м і н  А . Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
В і т а м і н   В. А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь у житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
В і т а м і н  С. А я – вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
В і т а м і н     D. А я – вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Міщусь і молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
У с і  (разом)
Хто дружить із нами буде –
Всі незгоди враз забуде.
Виросте міцним, здоровим.
Переможе всі хвороби.
У ч и т е л ь . Отже, діти. Треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами і мікроелементами, необхідними для нормального росту і розвиткові нашого організму.

5. Розповідь учителя про переваги натуральних продуктів
- Щоб їжа, яку ми споживаємо, зміцнювала здоров’я, давала організму поживні речовини, забезпечувала енергією, приносила емоційне задоволення, потрібно вибирати тільки корисні продукти. Іноді, повністю довіряючись рекламі харчових продуктів, більшість із нас дійсно починає вірити в те, що ті самі чіпси наповнюють організм корисними вітамінами, або продукти швидкого приготування зовсім не завдають шкоди організму. Однак, це не так. Якщо добре ознайомитись зі складом «штучних» продуктів, можна зрозуміти, що «штучна» їжа шкідлива для здоровя.
Отже, треба вміти вибирати продукти для споживання та, звісно, віддавати перевагу продуктам натурального походження: фруктам, ягодам, овочам, сокам, кашам з круп, мясу, рибі, молочним продуктам.
Людина вживає смажену їжу щодня – це котлети, яєчня, смажена картопля і чіпси. Шкідливість смажених страв обумовлена багатьма причинами. Однією із них є те, що смажені страви містять мало вітамінів. Це обумовлено тим, що при обробці високими температурами багато корисних мікроелементів і вітамінів руйнуються.
6. Робота в групах. Визначення корисних продуктів
На дошці прикріплені малюнки із зображенням продуктів харчування: молоко, яблуко, сік, сир, картопля, чіпси, мівіна, сухарики, копчена ковбаса, компот, газований напій, кока-кола, солодощі, мед, риба, олія, морозиво, смажене м’ясо, солоний огірок, гамбургер.
Завдання для учнів
1-ша група: вибрати і назвати корисні для здоровя продукти. Які страви можна з них приготувати?
2-га група: вибрати і назвати шкідливі для здоровя продукти. Пояснити свій вибір.


7. «Знайди «зайве» слово»
Учитель швидко називає продукти харчування або страви, учні називають «зайве» слово.
·        Суп, каша, борщ, буряк, вареники, вермішель, пиріжки, запіканка.
·        Морква, капуста, буряк, картопля, мясо, цибуля, часник, кріп.
·        Печиво, чай, сік, молоко, кава, компот, лимонад, вода.
8. Обговорення ситуацій
* На обід Оленка має борщ зі сметаною, салат зі свіжої капусти, гречану кашу з котлетою, хліб, компот.
*  На обід Світланка має смажену картоплю з кетчупом, солоний огірок, хліб, два тістечка, газований напій.
- Хто з дівчаток правильно харчується? Поясніть свою відповідь.
9. Робота в парах
У запропонованих картках з різними літерами необхідно відшукати слова – назви корисних харчових продуктів.
О
В
О
Ч
І
П
Ш
М
Е
Д
Ф
Х
С
О
Ф
Р
У
К
Т
И
К
Е
Л
О
М
Б
Р
О
М
О
Л
О
К
О
Л
Р
К
Т
В
А
Ц
А
Р
И
Б
А
Ж
П
Д
А
Б
М
Я
С
О
Ц

 (Овочі, мед, фрукти, молоко, риба, мясо)
10. Відгадай
Відгадай загадки та з’єднай їх з малюнками-відгадками.
·        Рідке, а не вода.
Біле, а не сніг.
·        У землю кидалося,
на повітрі розгулялося,
у печі випікалося,
запахом своїм всіх приваблює,
смаком чарує.
·        Білий, як сніг, у пошані у всіх,
До рота попав, там пропав.
·        Маленьке, кругленьке із
Горщика впало,
Нема таких ковалів, щоб його
Скували.
·        Химерний, маленький,
бокатий, товстенький.
Чимось смачним напхавсь,
В окропі скупавсь.
(Молоко, хліб, цукор, яйце, вареник)
11. Підбиття підсумків
- Що нового ви дізналися на виховній годині?
- Для чого людині потрібно їсти?
- Як вітаміни і мікроелементи впливають на здоровя?
- Якою має бути їжа?
- У чому полягає перевага натуральної їжі від штучної?
- Чому шкідливо їсти смажену їжу?





No comments:

Post a Comment