Аналіз роботи
шкільного
методичного об’єднання
вчителів початкових класів
Оситнязької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
у 2014 – 2015 н.р.
Основною метою початкової загальної освіти є всебічний
розвиток та виховання особистості через формування в учнів бажання і вміння
вчитися; повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчислювальних умінь і навичок
здорового способу життя. За роки навчання у початковій школі учні мають набути
достатній особистий досвід культури спілкування і співпраці у різних видах
навчальної діяльності, самовираження у творчих видах завдань.
Набуття загально-навчальних та цільових
компетентностей діяльності є фундаментом наступного успішного навчання школяра
в основній школі.
У 2014 – 2015н.р. методичне об’єднання
вчителів початкових класів працювало над проблемою «Формування в учнів
початкових класів життєвих компетенцій та включення в навчальний процес
елементів інноваційних технологій ».
Успішний процес навчання та виховання
учнів початкових класів у цьому навчальному році забезпечували учителі:
Темченко
Л.О. – вчитель вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель»;
Гацелюк
О.М. – вчитель вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель»;
Кириченко
О.Г. – вчитель вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель»;
Кудрявцева
Л.І. – вчитель вищої кваліфікаційної категорії;
Гриценко
Л.В. – спеціаліст, «старший учитель»;
Шевченко
Л.Л. – вчитель першої кваліфікаційної
категорії.
Лєщенко
Олена Анатоліївна – спеціаліст.
Класовод 3 класу, Гацелюк О.М.,
працювала над проблемою «Формування в учнів початкових класів самоосвітніх
життєвих компетенцій та включення в навчальний процес елементів інноваційних
технологій ». Класовод 4 класу, Кудрявцева Л.І., працювала над проблемою «Формування життєвих
компетенцій учнів початкових класів під час роботи в групах ». Проблема
класоводів 1 класу Гриценко Л.В. та Лєщенко О.А. звучить так «Формування
життєвих компетенцій учнів під час виконання самостійної роботи на уроках
математики та письма». Класовод 2 класу, Шевченко Л.Л., працювала над проблемою
«Формування ключової комунікативної компетентності молодшого школяра на уроках
розвитку зв’язного мовлення». Вчитель музики Кириченко О.Г. працював над
проблемою «Формування життєвих компетенцій учнів у вимірі освітніх інновацій
сучасної сільської школи». Вчитель читання та інформатики Темченко Л.О.
працювала над проблемою «Формування здоров’язберігаючих технологій на уроках в
початкових класах».
Протягом навчального року було
проведено чотири засідання методоб’єднання. На першому засіданні, 27 серпня,
проаналізували стан науково-методичного забезпечення школи перед новим
навчальним роком та психологічну готовність вчителів до роботи. Розглянули та
обговорили зміст нового Державного стандарту початкової освіти; листи
Міністерства освіти і науки України про особливості організації
навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних
закладах у 2014 – 20145н.р. та проведення першого уроку; Нові навчальні програми; «Вимоги щодо ведення
класного журналу в 1-4 класах загальноосвітніх навчальних закладів»; «Про
затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи».
На цьому ж засіданні був затверджений
план роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів на
2014-2015н.р.
Тема другого засідання методичного
об’єднання «Психологічна оцінка діяльності вчителів, батьків, учнів». В ході
роботи вчителі початкових класів ознайомилися з тестами на визначення
темпераменту дитини, батьківського відношення до дитини, оцінкою професійної
спрямованості особистості учителя, методикою діагностики рівня емоційного
вигорання.
Тема третього засідання «Реалізація
принципу ціннісної орієнтації у роботі педагога з молодшими школярами». На
цьому засіданні вчителі розглянули особливості
особистісно зорієнтованого навчання, використання на уроках в початкових класах
інноваційних технологій.
В проведенні засідань використовувалися такі форми роботи
як конференція, круглий стіл, дискусії. Особливо сподобались акме-перегони, які
були підсумком роботи. Четверте засідання було проведене в формі змагання «До
вершин майстерності». Метою цього засідання було визначити актуальний рівень
методологічної культури вчителів; підвищити активність членів методичного
об’єднання, сприяти зростанню професіоналізму, розвивати творчий потенціал
педагогів, стимулювати прагнення самовиразитись, самоствердитися, показати шлях
самовдосконалення.
На засіданнях методичного об’єднання, після вивчення
міністерського листа щодо проведення акції «Дай руку, першокласнику!»,
спрямоване на якнайшвидше адаптування дитини в школі, були розроблені заходи по
проведенню цієї акції в Оситнязькій загальноосвітній школі. Та після вивчення
міністерського листа «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми
старшого дошкільного і молодшого шкільного віку» розроблені заходи по
забезпеченню наступності у вихованні і навчанні дошкільного навчального закладу
«Сонечко» і початкової школи. В зв’язку з постановою Кабінета Міністрів України «Про затвердження
Державного стандарту початкової загальної освіти» був розроблений план заходів
по вивченню Нового Державного стандарту початкової загальної освіти. Протягом
всього навчального року вчителі початкових класів дотримувалися цього плану.
Між засіданнями вчителі систематично вивчали методичну
літературу, знайомилися з педагогічними новинками, давали відкриті уроки та
виховні години.
Класовод класу, Гацелюк О.М., провела відкритий урок з
математики на тему «Випидки множення та ділення в межах 1000, які зводяться до
табличних». Мета цього уроку: закріпити уміння дітей множити та ділити числа в
межах 1000, використовуючи таблицю множення; розвивати логічне мислення;
поглиблювати знання про свою Батьківщину.
Вчитель англійської мови Плужник Т.М. провела відкритий
урок у 3 класі на якому діти познайомилися із традиціями святкування Великодня
у Великобританії та запам’ятали багато нових слів на англійській мові пов’язаних
із цим святом.
Вчителі початкових класів читають періодичні педагогічні
видання, методичну літературу та відвідують районні семінари.
23 вересня 2014 року Гацелюк О.М.
відвідала обласний семінар по підготовці за програмою школи педагогічної
майстерності вчителів початкових класів Кіровоградської області при КОІППО
ім..В.О.Сухомлинського на тему
«Особливості організації навчально-виховного процесу в 3-х класах
загальноосвітніх навчальних закладів у світлі реалізації Державного стандарту
початкової загальної освіти
5 травня 2015 року,при КОІППО Гацелюк О.М. пройшла
підготовку за програмою семінару керівників районних методичних об’єднань учителів початкових
класів з проблеми «Розвиток ключових і предметних компетентностей молодших
школярів у процесі реалізації Державного стандарту початкової загальної
освіти».
Учасникам семінару методистами КОІППО було рекомендовано
вчителям для практичного використання в
роботі різноманітний роздатковий матеріал, зразки наочності.
В ході семінару вчителі відвідали загальноосвітню школу І-ІІІ
ступенів №6 м.Кіровограда та були
присутніми на засіданні ШМО вчителів початкових класів та святі «Людина народжується для добра».
Протягом навчального року класоводи давали відкриті
виховні години. Так класовод Лєщенко О.А. провела відкриту виховну годину в 1
класі на тему «День прощання з Букварем» .
Класовод 3 класу Гацелюк О.М. провела родинне свято для учнів початкових
класів на тему « Український рушник». Класовод 4 класу Кудрявцева Л.І. провела
свято «Прощання з початковою школою». Вчитель музики Кириченко О.Г. протягом
року допомагав у проведенні класних та загальношкільних заходів.
Учні початкових класів були активними учасниками всіх
загальношкільних заходів: Свято квітів, Свято осені, День фізкультурника,
Новорічні ранки, концерт до 8 Березня, святкові лінійки до Дня знань, Останнього
дзвоника, прийому в піонери, святкування Дня Перемоги.
Також учні початкових класів брали участь у
Всеукраїнських конкурсах.
1 клас
Конкурс «Осінній Колосок» - 2
учні – 50%
Конкурс «Геліантус» - 1 учень –
25%
2 клас
Конкурс
«Осінній Колосок» - 3 учні – 33,3%
Конкурс Геліантус» - 2 учні – 33,3%
Конкурс
«Грінвіч» - 2 учні – 33,3%
3 клас
Конкурс «Осінній Колосок» - 7 учнів –
77,7%
Конкурс
«Геліантус» - 7 учнів – 77,7%
Конкурс «Грінвіч» - 7 учнів – 77,7%
Конкурс «Соняшник» - 6 учнів – 66,6%
Конкурс «Кришталева сова» - 5 учнів – 55,5%
Конкурс Кенгуру» - 5 учнів – 55,5%
4 клас
Конкурс
«Кенгуру» - 4 учні – 30,8%
Конкурс
«Осінній Колосок» - 4 учні – 30,8%
Конкурс
«Геліантус» - 4 учні – 30,8%
Конкурс «Грінвіч» - 2 учні – 15,4%
Конкурс «Соняшник» - 4 учні – 30,8%
Конкурс «Кришталева сова» - 3 учні – 23,1%
Учні 3 класу отримали сертифікат активного класу в участі
у Всеукраїнському конкурсі «Колосок».
Також Департаментом освіти і науки Кіровоградської
обласної державної адміністрації нагородив групу учнів 3 та 8 класів
Оситнязької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Кіровоградської районної
державної адміністрації, керівники:
Гацелюк О.М. – вчитель початкових класів, Іваненко С.С. – вчитель хімії та
біології, за зайняте ІІ місце в обласному етапі Всеукраїнського заочного
конкурсу-огляду внутрішнього та зовнішнього озеленення навчальних закладів
«Галерея кімнатних рослин».
13 березня 2015 року, згідно з наказом відділу освіти,
проводилися контрольні зрізи знань з української мови учнів 2, 3 і 4 класів.
Контрольна робота для учнів 2 класу складалася із 7 завдань. Перші три
завдання тестового характеру оцінювалися одним балом кожне. Вони мали за мету
перевірити уміння дітей вибирати серед інших частин мови іменники і прикметники
та визначати тип речення за метою висловлювання.
Наступні 4, 5 і 6 завдання оцінювалися двома балами кожне. У четвертому
завданні дітям пропонувалося побудувати питальне речення за змістом
розповідного і записати його. У п’ятому завданні учні повинні були вставити
пропущені букви у власних іменниках і в шостому завданні потрібно було списати
речення і підкреслити головні слова.
Сьоме завдання оцінювалося трьома балами. У ньому потрібно було дібрати
словосполучення з протилежними значенням і записати їх.
У класі 9 учнів. Писали контрольну роботу 8 учнів. Із першим завданням
справилися 6 учнів, з другим – всі учні класу і з третім – 7 учнів. Із
тестовими завданнями повністю впоралися 5 учнів класу.
Четверте завдання правильно виконали два учні, ще двоє допустили
помилки у виконанні і четверо учнів зовсім не виконали завдання.
П’яте завдання правильно виконали 3 учні, ще троє допустили при
виконанні помилки. Двоє учнів не справилися із завданням.
Шосте завдання правильно виконали 5 учнів. Один учень виконав завдання
частково і двоє учнів не приступили до виконання завдання.
Сьоме завдання правильно виконали двоє учнів, ще троє учнів допустили
при виконанні орфографічні помилки. Двоє учнів частково виконали завдання і
один учень не справився із завданням.
Слід зазначити, що учні 2 класу вміють вирізняти іменники і прикметники серед інших частин
мови, розрізняти типи речень за метою висловлювання, визначати головні члени речення і записувати
власні іменники. Надалі більше уваги потрібно звернути на завдання із
перебудови розповідних речень у питальні, добір словосполучень із протилежним
значенням, каліграфію та орфографічну грамотність.
На високий рівень написали контрольну роботу 2 учні (25%);
достатній рівень – 3 учні(37,5%);
середній рівень – 1
учень(12,5%);
початковий рівень – 2 учні(25%).
Вчитель: Шевченко Людмила Леонідівна.
Контрольна робота для учнів 3 класу складалася із 7 завдань. Перші три
завдання тестового характеру оцінювалися одним балом кожне. У першому завданні
учням пропонувалося вибрати слова, які мають три склади. У другому завданні
серед інших частин мови потрібно було вибрати іменники і в третьому завданні –
визначити рід поданих іменників.
Четверте, п’яте і шосте завдання оцінювалися в два бали кожне. У
четвертому завданні дітям пропонувалося записати по 3 – 4 іменники до
кожної заданої групи. У п’ятому завданні
учні повинні були утворити словосполучення вжиті в переносному значенні. У
шостому завданні необхідно було вставити у словах ненаголошені голосні [е],[и],
які не перевіряються наголосом.
Сьоме завдання оцінювалося в три бали. У ньому треба було згадати, як
пишуться прийменники і префікси та списати речення розкриваючи дужки.
У класі 9 учнів. Писали контрольну роботу 8 учнів. Із першим завданням
справилися 6 учнів, з другим – 7 учнів,
з третім завданням впоралися – 7 учнів. Із тестовими завданнями повністю
впоралися 5 учнів.
Четверте завдання правильно виконали четверо учнів, ще четверо
допустили орфографічні помилки.
П’яте завдання правильно виконали четверо учнів, ще двоє учнів
допустили по одній помилці. Двоє учнів виконали завдання частково.
Шосте завдання правильно
виконали четверо учнів, ще троє допустили по одній помилці і один учень виконав
завдання з двома помилками.
Сьоме завдання правильно виконали четверо учнів, ще четверо допустили по 2-4 орфографічних помилки.
Слід зазначити, що учні третього класу вміють визначати кількість
складів у слові, знаходити серед інших частин мови іменники, визначати рід
іменників, утворювати словосполучення з переносним значенням та об’єднувати
іменники в групи. Надалі потрібно більше уваги звернути на правопис слів із
ненаголошеними голосними[е],[и] ,
які не перевіряються наголосом та правопис прийменників та префіксів.
На високий рівень написали контрольну роботу 2 учні (25%);
достатній рівень – 3 учні (37,5%);
середній рівень – 2 учні (25%);
початковий рівень – 1 учень (12%).
Вчитель: Гацелюк Ольга Миколаївна.
Контрольна робота для учнів 4 класу складалася з восьми завдань. Шість
завдань тестового характеру оцінювалися одним балом кожне. Вони ставили за мету
перевірити вміння визначати у словах кількість звуків і букв, записувати слова
в алфавітному порядку, визначати спільнокореневі слова, підбирати синоніми ,
ставити наголос та виділяти закінчення іменників у місцевому відмінку множини.
Сьоме завдання оцінювалося трьома балами. В ньому потрібно було
записати числівники, узгодивши їх з іменниками.
Восьме завдання оцінювалося трьома балами. В цьому завданні учням
пропонувалося переписати текст, замінивши займенники 1-ої особи однини
займенниками 2-ої чи 3-ої особи однини. У переробленому тексті визначити
відмінок займенників.
У класі 13 учнів. Виконували контрольну роботу 12 учнів.
Вміють визначати кількість звуків і букв у словах 10 учнів з 12;
правильно визначати у якому рядку всі словосполучення мають прикметники з
переносним значенням 5 учнів із 7; підбирати синоніми до заданого слова – 4
учнів із 12; визначати корінь у словах - 4 учні з 12; визначати суфікси в
словах – 2 учня із 5; ставити наголос – 4 учня із 7; визначати закінчення в
іменниках місцевого відмінку множини – 5 учнів із 12.
При виконанні сьомого завдання, на запис числівників з іменниками, двоє
учнів зробили по дві орфографічні помилки. Вісім учнів допустили 3-7 помилок і
двоє учнів виконали завдання неправильно.
До виконання восьмого завдання, на заміну займенників 1-ої особи однини
займенниками 2-ої або 3-ої особи однини та визначення відмінку займенника,
приступили всі учні. Один учень правильно записав текст, ще один учень допустив
орфографічну помилку при записі. Семеро учнів при виконанні цього завдання
допустили 2-6 орфографічних та граматичних помилок. Троє учнів не впоралися із
завданням.
Слід зазначити, що учні четвертого класу вміють визначати кількість
звуків і букв у словах, знаходити слова з переносним значенням, визначати
корінь та суфікс у поданих словах та ставити наголос. Надалі потрібно більше
уваги звертати на правопис числівників та відмінювання займенників.
На високий рівень написали контрольну роботу 0 учнів (0%);
достатній рівень – 4 учні (34%
);
середній рівень – 5 учнів (42,5%
);
початковий рівень – 3 учні
(25,5% ).
Вчитель: Кудрявцева Людмила Іванівна
Результати контрольних робіт
учнів 2-4 класів
з української мови
Згідно наказу Міністерства освіти і науки України в 4 класі проводилася державна підсумкова
атестація з математики, української мови та читання (класовод Кудрявцева Л.І.).
В 4 класі 13 учнів. Всі учні виконували
ДПА з української мови, математики і читання.
Предмет
|
Високий
рівень
|
Достатній
рівень
|
Середній
рівень
|
Початковий
рівень
|
Якісний
показник
|
Українська
мова
|
5 уч.
– 38,5%
|
5 уч.
– 38,5%
|
2 уч.
– 15,4%
|
1 уч.
– 7,7%
|
71,2%
|
Читання
|
4 уч.
– 30,8%
|
6 уч.
– 46,2%
|
3 уч.
– 23%
|
-
|
70,5%
|
Математика
|
1 уч.
– 7,7%
|
9 уч.
– 69,2%
|
1 уч.
– 7,7%
|
2 уч.
– 15,4%
|
59,7%
|
Також підсумкові контрольні
роботи проводилися в 1 класі (Класовод Лєщенко О.А.)
Предмет
|
Високий
рівень
|
Достатній
рівень
|
Середній
рівень
|
Початковий
рівень
|
Якісний
показник
|
Українська
мова
|
2 уч.
– 50%
|
1 уч.
– 25%
|
-
|
1 уч.
– 25%
|
69,7%
|
Читання
|
2 уч.
– 50%
|
1 уч.
– 25%
|
-
|
1 уч.
– 25%
|
69,7%
|
Математика
|
2 уч.
– 50%
|
1 уч.
– 25%
|
-
|
1 уч.
– 25%
|
69,7%
|
Результати підсумкових
контрольних робіт учнів 2 класу (класовод Шевченко Л.Л.)
Предмет
|
Високий
рівень
|
Достатній
рівень
|
Середній
рівень
|
Початковий
рівень
|
Якісний
показник
|
Українська
мова
|
1 уч.
– 11,1%
|
4 уч.
– 44,4%
|
2 уч.
– 22,2%
|
2 уч.
– 22,2%
|
50%
|
Читання
|
3 уч.
– 33,3%
|
-
|
3 уч.
– 33.3%
|
3 уч.
– 33.3%
|
50%
|
Математика
|
1 уч.
– 12,5%
|
4 уч.
– 50%
|
1 уч.
– 12,5%
|
2 уч.
– 25%
|
53 %
|
Результати підсумкових контрольних робіт учнів 3 класу (класовод
Гацелюк ОМ.).
Предмет
|
Високий
рівень
|
Достатній
рівень
|
Середній
рівень
|
Початковий
рівень
|
Якісний
показник
|
Українська
мова
|
2 уч.
– 22.2%
|
4 уч.
– 44.4%
|
2 уч.
– 22.2%
|
1 уч.
– 11,1%
|
61%
|
Читання
|
2 уч.
– 22.2%
|
3 уч.
– 33.3%
|
4 уч.
– 44.4%
|
-
|
60%
|
Математика
|
1 уч. – 14.3%
|
3 уч.
– 42,9%
|
-
|
3уч. –
42,9%
|
48,2%
|
Результати контрольних робіт
учнів 1-4 класів
в діаграмах
Результати
навчання учнів 1-4 класів
Починаючи з березня цього року класоводом 4 класу Кудрявцевою Л.І.
щосереди проводилися підготовчі заняття для майбутніх першокласників. На цих
заняттях діти вчилися сидіти за партами, правильно тримати ручки і олівці,
писати палички, розфарбовувати малюнки, лічити, вивчали вірші та ігри.
Після аналізу
роботи методичного об’єднання були запропоновані деякі види робіт на наступний
навчальний рік.
1.
Досконало вивчити Нові програми та Новий Державний стандарт початкової
освіти.
2.
Поповнити класні бібліотеки додатковою літературою.
3.
Розглянути на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів
єдині вимоги до написання цифр і букв українського алфавіту.
4.
Обладнати в класних кімнатах куточки «Пиши так!» в яких робити виставки
кращих робіт.
Вихователям групи продовженого дня:
1.
Розподілити час роботи ГПД так, щоб більше часу відводилося на прогулянку
на свіжому повітрі та спортивно-розвиваюче заняття.
2.
Доповнити куточок ГПД схемами розв’язування задач, розбором слів за
будовою, розбором слів як частини мови, схемою послідовності виконання домашніх
завдань.
3.
Більше уваги приділяти слабо встигаючим та обдарованим учням.
No comments:
Post a Comment