Гацелюк
Ольга Миколаївна,
вчитель
вищої кваліфікаційної категорії,
«старший учитель»
Оситнязької ЗШ І-ІІІ ступенів
Захід
для вчителів початкових класів:
«Посиденьки
у педагогічному кафе»
-
Шановні колеги, вітаємо вас у нашій школі. Сьогодні ми з вами ближче познайомимося та приємно поспілкуємося, а також обміняємося думками. Щоб краще познайомитися, я буду ставити питання, а ви будете виконувати завдання, кого це стосується. Ця вправа допоможе більше зблизитися одне з одним та додасть настрою.
-
У кого блакитні очі? (Три рази моргніть)
-
Хто сьогодні смачно поснідав?(Погладьте себе по животику)
-
Хто любить котів?(Нявкніть)
-
Хто народився восени?(Плесніть у долоні)
-
У кого є сестра?(Скажіть: «Мені пощастило»)
-
Хто п’є каву?(Скажіть «Я молодець»)
-
Хто одружений?(Намалюйте у повітрі сердечко)
-
У кого є діти?(Скажіть: «Це просто супер»)
-
Хто любить все знати? (Кивніть головою)
-
Хто, хоч інколи, мріяв стати невидимим?(Закрийте обличчя долонями)
-
Хто любить свого чоловіка? (Скажіть: «Я не помиляюся»)
-
Хто думає, що гра триває дуже довго? (Підніміть руку вгору і крикніть: «Досить!»)
-
Запрошуємо вас до нашого педагогічного кафе. І просимо ознайомитися з нашим меню. І перша наша страва – Піца «Голосарій».
Компетенція
– це об’єктивна категорія, суспільно
визнаний рівень знань, навичок, ставлень
у певній сфері діяльності людини. Вона
відчужена від людини, є наперед заданою
соціальною нормою.
Компетенція
розуміється як низка питань, щодо яких
особистість має бути обізнана, або певна
сфера діяльності, у якій людина повинна
володіти компетентністю.
Компетентність
– це інтегрована здатність особистості,
яка набута у процесі навчання. Вона
охоплює знання, уміння, навички, досвід,
цінності та ставлення, які можуть цілісно
реалізуватися на практиці.
Ключові
компетентності (універсальні,
«над предметні», «транс», «між предметні»)
– це компетентності широкого спектра
використання, належать до загального
(меж предметного) змісту освіти.
Загально
предметні компетентності –
належать до відповідного кола навчальних
предметів та освітніх галузей.
Предметні
компетентності –
часткові стосовно двох попередніх
рівнів компетентностей, що мають
можливість формуватися в рамках
навчальних предметів протягом конкретного
навчального року або ступеня навчання.
Компетентнісний
підхід –
це спрямованість навчально-виховного
процесу на досягнення результатів,
якими є такі ієрархічно підпорядковані
компетентності учнів, як ключова,
загально предметна і предметна.
Слідкуючою
стравою нашого меню буде – Основне
блюдо «Державний стандарт».
-
Що визначає Державний стандарт початкової загальної освіти? (Зміст початкової загальної освіти)
-
На чому ґрунтується Державний стандарт початкової загальної освіти? (На засадах особистісно зорієнтованого та компетентнісного підходів)
-
З чого складається Державний стандарт початкової загальної освіти? (Базовий навчальний план, загальна характеристика інваріантної і варіативної складових змісту початкової загальної освіти, державні вимоги)
-
Згідно з Державним стандартом навчальний процес у початковій школі спрямований на досягнення його основного результату, а якого саме? (Сформованості ключових і предметних компетентностей)
-
Ключові компетентності.(Уміння вчитися, інформаційно- комунікативна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська, соціальна)
-
Предметна компетентність (Загальнонавчальні уміння та навички, учень розпізнає, знає, розуміє, застосовує, виявляє ставлення, оцінює з кожного предмета, рівні навченості).
На
черзі -
Салат «Компетентність».
1.Умі-ння
вчитися
2.
Інфо-рмацій-на
6.Соці-альна
3.Загальнокуль-турна
Ключові
компе-тентн.
5.
Гро-мадян-ська
4.Здоров’язбе-режув.
Уміння
вчитися
-
Учень уміє вчитися, вчитися, якщо він визначає сам або приймає мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати;
-
навчальна діяльність визріває в надрах ігрової і лише поступово стає провідною;
-
організовувати своє робоче місце;
-
орієнтуватися у часі та берегти його;
-
планувати свої дії;
-
доводити роботу до кінця.
Загальнокультурна
компетентність
-
Культура міжособистісних відносин;
-
толерантна поведінка;
-
моральні якості;
-
культурна спадщина українського народу.
Громадянська
компетентність
-
Усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціольного й соціально-культурного середовищ;
-
знання своїх прав і обов’язків;
-
здатність екологічно мислити;
-
бережне ставлення до природи, до людей, до самого себе.
Здоров’язбережувальна
компетентність
-
Уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку;
-
усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності;
-
взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним оточенням;
-
удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров’я;
-
дбайливе ставлення до свого здоров’я;
-
здорове харчування, розпорядок дня, гігієнічний догляд за тілом, загартовування.
Компетентності
з ІКТ
-
Здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, оперувати інформацією;
-
уміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою.
Соціальна
компетентність
-
Проектувати стратегії свого життя з урахуванням інтересів і потреб різних соціальних груп, індивідуумів, відповідно до соціальних норм і правил, наявних у суспільстві;
-
продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, виявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;
-
конструктивне вирішення конфліктів, досягнення консенсусу, відповідати за наслідки вчинків.
Для
вас - Коктейль
«Вчительський»
12
– порцій мудрості;
11
– порцій терпіння;
10
– порцій хоробрості;
9
– порцій працездатності;
8
– порцій оптимізму;
7
– порцій відданості своїй справі;
6
– порцій вільнодумства;
5
– порцій доброти;
4
– порцій відпочинку і турботи про своє
здоров’я;
3
– порції гумору;
2
– порції такту;
1
– порцію віри в кожного учня.
І
корисний, й незамінний для вас – Сік
«Вітамінний».
A
– активність;
B
– бадьорість;
C
– цілеспрямованість;
D
– діяльність;
E
– єдність
з дітьми;
P
– порядність.
Тістечко
з родзинками.
Кожен
учитель має в своїй практиці «родзинки».
Просимо поділитися ними з присутніми
вчителями.
І
на закуску – Чай
«Моя думка».
Обведіть
руку і підпишіть пальчики.
Великий
– що було важливого.
Вказівний
– отримав рекомендації.
Середній
–
було складно.
Підмізинний
– атмосфера.
Мізинець
– було недостатньо.
Я
вдячна всім за співпрацю, бажаю успіхів,
будьте компетентними у всіх своїх
справах, починаннях і реалізовуйте
вимоги нового Державного стандарту
початкової загальної освіти.
Завершуючи,
хочеться сказати: «Не навчайте дітей
так, як навчали вас, - вони народилися в
інші часи».
No comments:
Post a Comment