Досвід роботи

Опис досвіду роботи вчителя початкових класів Оситнязької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Гацелюк Ольги Миколаївни
Найважливішим, найповчальнішим, найживішим
прикладом для учнів є сам учитель.
А.Дистервег
Сучасні умови навчання молодших школярів характеризуються гуманізацією освітнього процесу, зверненням до особистості дитини, спрямованістю на розвиток її кращих якостей і формуванням різносторонньої і повноцінної особистості. Реалізація цього завдання потребує нового підходу до навчання і виховання дітей.
Тому, поставила перед собою проблему: «Формувати в учнів початкових класів самоосвітні компетенції та включення в навчальний процес інтерактивних технологій». Включити кожного учня в активну діяльність на всіх уроках, довести уявлення з теми, що вивчається до формування понять, стійких навичок, виховання дітей в найкращих національних традиціях – ось мета, яку я ставлю перед собою.
Допомагають досягти мети опорні схеми, висновки, які виникають на очах учнів у момент пояснення, а як підсумок оформляються у вигляді таблиць, карток, малюнків. Організовую навчальний процес на підставі активності та самостійності учнів, включаючи їх в практичну діяльність, в результаті чого знання стають дієвими, не відірваними від життя. Опрацьовуючи матеріал залучаю знання учнів з різних навчальних дисциплін, що здійснюються через постановку питання, нагадування про якусь подію або явище, створюю проблемні ситуації. Серед творчих завдань, виконання яких потребує знань з різних предметів, використовую завдання на доказ, порівняння, співставлення, протиставлення подій та явищ, що вивчаються, залучаю учнів до самостійних висновків та узагальнень, які підбираю з урахуванням особливостей учнів та їхніх вмінь і знань. В результаті чого учні успішно навчаються та мають добрі знання.
Як керівник творчої групи інноваційних технологій школи, розробила схему особистісно зорієнтованого уроку, з вказівками методів та форм роботи на кожному етапі уроку. Ця схема успішно застосовується молодими педагогами школи в своїй роботі.
Власний досвід переконує, що які б інноваційні технології ми не впроваджували в практику, досягти успіху можна лише зацікавивши учня на уроці, коли, розвиваючи свої здібності, він задовольняє пізнавальні потреби. І тут мені допомагають інтерактивні ігрові технології, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в грі, ігровому спілкуванні, і гра для них – це перша змога виявити себе як особистість, самовиразитись і самоствердитись. Для зручності розділила інтерактивнв ігрові технології на чотири групи: ігрові оболонки, ділова гра, дидактична гра, сюжетно-рольова гра.
Постійно перебуваючи в пошуках нових форм і методів навчання відкрила для себе доцільність використання ІКТ на уроках. Особливо подобається дітям використання комп’ютера на уроках читання, природознавства, основ здоров’я та образотворчого мистецтва.
Велику увагу приділяю екологічному вихованню яке поєдную з екологічною освітою. В результаті проведення дослідження «Екологічна стежка» ми навчилися не тільки помічати зміни в живій і неживій природі рідного краю, а й взяли участь у конкурсі «Джміль і бджілка» та випустили збірку віршів, казок, оповідань та загадок «Перлинки від кожної дитинки». Під час роботи над проектом «Мій рідний край, моя земля», провели багато екскурсій по мальовничих куточках нашого села та познайомилися з цікавими людьми. Результатом цієї роботи був випуск літературно-природничого фото-календаря на 2014 рік. В ньому поєднувалися фотографії природи нашого села, та вірші і казки про наші спостереження з власними учнівськими фотографіями.
Велику увагу приділяємо родинному та національному вихованню. Проводимо родинні свята: «Коса - дівоча краса», «Ось я хрещеним розкажу», «Вшанування бабусь», «Конкурс ввічливості». Залучаючи батьків до співпраці побудувала роботу так, що батьки взяли на себе частину обов’язків: пошиття костюмів, постановка танців та інсценізацій, музичний супровід пісень.
Постійно дбаючи про осучаснення уроку, шукаючи нове, брала участь у обласних семінарах при КОІППО та відвідувала показові уроки в Кіровоградській загальноосвітній школі І ступеня «Мрія», ЗШ №25 та №26 міста Кіровограда.


No comments:

Post a Comment